Annikor

Biblioteket i Kortedala har tydligen stängt på lördagar så jag missade att hämta ut böckerna som jag har beställt. Så jag tog upp en annan lånebok istället, Annika Thors Motljus. Jag har bara precis börjat läsa och hittils tilltalar den mig inte. Jag tyckte mig känna igen namnet Annika Thor, men jag har blandat ihop det med Annika Holm vars barnböcker jag tyckte mycket om. Får se om jag bryr mig om att läsa vidare eller om jag bara lämnar tillbaka den. Det lutar åt det senare.

,

  1. #1 av fullbokhylla på 25 augusti, 2008 - 7:20

    Var det Annika Holm som skrev om Olle och Amanda? De böckerna minns jag att jag tyckte mycket om!

  2. #2 av elin på 26 augusti, 2008 - 1:09

    Ja det var det och det var några av mina absoluta favoriter, har för mig att böckerna kom ut i takt med att jag blev äldre så att Olle var ungefär jämngammal med mig. Kul!

  3. #3 av fullbokhylla på 26 augusti, 2008 - 12:04

    Då gissar jag att vi är ungefär jämngammla, för jag hade samma upplevelse. Jag mindes härom dagen när jag passerade biblioteket i Markaryd att det var efter en sommars flitigt läsande som jag fick ”Olles nya cykel”. Det var en tävling – man skulle läsa tio böcker under sommaren och skriva några rader om varje, så fick man välja en pocket. Hoppas bibliotek har sådana tävlingar även idag!

  4. #4 av elin på 27 augusti, 2008 - 12:28

    När jag läste olles nya cykel första gången, eller om det till och med var så att mamma läste den för mig så tyckte jag att den var väldigt spännande på gränsen till för läskig. För ett par år sedan så läste jag igenom alla olle-böckerna igen och de är fortfarande bra, även med mina vuxna ögon. Och ja vi är ungefär jämngamla om din presentation stämmer.

Kommentera

