Ändrade planer

Jag har nu varit på biblioteket igen och hämtat en reserverad bok, Familjens projektledare säger upp sig som är skriven av Gunilla Bergensten. Såhär står det på framsidan:

Härmed säger jag upp mig från jobbet som familjens projektledare. Ett jobb jag aldrig sökt, har någon naturlig fallenhet för eller ens tycker är roligt. Jag har insett att detta bland annat kommer att påverka familjen på följande sätt:

  1. Barnen kommer tt bära udda kläder, inte ha någon mössa när frosten kommer eller skridskor nästa friluftsdag.
  2. Inte heller kommer barnen att ha gympapåse med sig eller picknick när så förväntas.
  3. Den sociala agendan kommer att haverera totalt
  4. Det kommer att bli rörigt och lukta illa hemma. Och ingen kommer någonsin att hitta något (för det finns fortsättningsvis ingen att fråga)

Trots detta väljer jag tat säga upp mig. Från och med dagens datum har vår familj ingen projektledare. Jag vill gärna passa på att önska dig, min älskade man, lycka till!

Gunilla Bergensten, fru

Jag läste den här framsidan en gång i en akademibokhandel och bestämde mig för att beställa den på biblioteket så fort jag fick tillfälle, sagt och gjort, men sedan måste jag ha missat att hämta ut den när jag hade tillfälle så jag fick beställa den igen häromdagen och den här gången gick det fort. Så nu ska jag läsa den, Tove Jansson får vänta lite.

, ,

  1. #1 av Ida på 2 september, 2008 - 10:29

    Den har jag läst…

  2. #2 av elin på 3 september, 2008 - 12:27

    Vad tyckte du om den?
    Jag har ca 10 sidor kvar och kommer alldeles strax skriva om mina tankar.

Kommentera

