Stadsdelskultur

Jag kom på att jag skulle vilja veta vad som händer på kulturfronten här i Kortedala och kollade Kortedala biblioteks hemsida, tyvärr så länkar google till en hemsida som inte uppdateras så jag fick hoppa lite hit och dit innan jag hittade rätt. Jag hann skriva till biblioteket och fråga efter ett program innan jag sprang på det och även hittade att de har en blogg. På torsdag nästa vecka kl. 19 ska Magnus Linton prata om Bogotà i Colomia, han har varit reporter där och det låter intressant. Mina kusiner är därifrån och jag vet egentligen ganska lite om Latinamarika så nu planerar jag att försöka gå dit.

Sen är jag lite nyfiken på Kulturhuset Kåken som öppnade för inte så länge sedan. Tycker det är lite kul att de har gjort om ett fängelse till ett kulturhus. Det ligger i och för sig inte i Kortedala utan i Härlanda, men det kan vara intressant att kolla upp i alla fall. Där händer det i alla fall en hel del, men stora delar av det som händer på båda ställena ger mig helt fel vibbar. Det känns inte intressant, det känns tråkigt och för hm fantasilöst? För typiskt? Jag vet inte varför jag blir skeptisk, kanske för att det inte lockar mig? Jag tänker att jag ska ge ett par grejer en chans i alla fall. Ta reda på vad det är för bokträffar tex.

, , , , , ,

  1. Stadsdelskultur vs kör « Elins ord

Kommentera

