Tove Jansson och brev

Jag satte mig entligen med Tove Jansson boken igen förut och började läsa, det är intressant, men just nu tycker jag ändå att berättelsen är lite för seg och lite för upprepande som att den aldrig kommer någonvart. Det är i och för sig en biografi jag läser och sådana tenderar att sluta med att huvudpersonen dör, eller så, men det går ändå att berätta en historia, i det här fallet om någons liv och verk på ett bra och fångande sätt. Jag kan inte påstå att boken är dålig, men den hade kanske kunnat vara bra mycket tunnare och ändå ta upp samma saker. Som det är nu känns den lite seg att ta sig igenom.

Men jag blev inspirerad, Tove skriver brev och får brev så nu har jag också skrivit ett brev. Påbörjat och är nästan klar. Det skickas med posten imorgon.

, ,

  1. #1 av fullbokhylla på 13 september, 2008 - 10:43

    Vilken Tove Jansson-bok är det du läser? Har du sett den som Christina Björk (Som skrivit Linnea i Målarens trädgård) skrivit? Den är mycket trevlig, hon berättar bra!

  2. #2 av elin på 13 september, 2008 - 12:33

    Bodil Westins bok är det och nej jag tror inte att jag har sett Christina Björks bok om Tove Jansson. Den finns inne på biblioteket så ska ta och kolla upp den. Frågan är om jag skulle ta och byta bok då. Har lite svårt att bara ge upp om böcker sådär.

Kommentera

