Guillou-maratonet fortsätter

via ljudbok och jag tycker att det är intressant. Det finns många böcker som jag har hört talas om och har en åsikt om trots att jag bara har läst en av dem, i det här fallet hade jag läst Coq Rouge för längesen och gillat den, men ändå fått för mig att jag nog borde vara skeptisk mot Guillou.

Vi är nu inne på tredje boken i Hamilton-serien och jag tycker som sagt att det är intressant och jag vill lyssna vidare. Hamilton har börjat få lite mer kontur. Någon dag kanske jag skriver något i den allmänna Hamilton-debatten, huruvida han är en dålig manlig förebild etc. Jag gillar att sällskapa med ljudböcker, kanske för att det blir en gemensam läsupplevelse. Eller en blandning mellan läs- och filmupplevelse. Det går långsamt och jag gillar det.

I övrigt så ska jag försöka lokalisera mina biblioteksböcker för det börjar drälla in mail från biblioteket om att det är sista dagen att lämna in böckerna om 2 dagar. Hur många dagar det är för de olika böckerna vet jag inte längre, därav projekt hitta böckerna och lämna in den imorgon.

, ,

  1. Lämna en kommentar

Kommentera

