Halvt alkoholiserade poliser

Nu har jag läst på flera ställen hur folk är trötta på den halvt alkoholiserade, dekadente polisen i alla deckare och jag undrar vad det är för deckare som folk läser. Det finns nämligen inga halvalkoholiserade poliser i de deckare som jag har läst. Inte vad jag kan komma på iaf och det säger ju sig självt att de då inte är i majoritet. Hade de varit det så skulle jag ha känt igen bilden. Det gör mig lite fascinerad. Följer jag en annan bana när jag läser deckare än alla andra?

, ,

  1. Lämna en kommentar

Kommentera

