Tillbaka

Det har varit några veckor av mycket stress och jag har vare sig hunnit läsa, eller skriva. Nu känns det som att det håller på att lugna ner sig och jag är sugen på att läsa igen. Idag var jag på nyföretagarcentrum för att få information om att starta eget och det var helt okej, jag vet lite mer än jag visste innan, men det är fortfarande en bra bit kvar innan det här kan bli aktuellt, kanske framförallt pga att jag inte har några som helst pengar. Det lustiga är att det skulle vara att föredra om jag fick ett jobb så att jag kunde få a-kassa och sedan blev av med det jobbet och kunde få starta-eget-bidrag. Det bidraget blir nämligen löjligt lågt om man inte är berättigad till a-kassa.

Och jag läser en bok om hur man kan söka jobb på ett bättre sätt än ”kasta iväg ansökningar till allt och alla”-metoden som soc föredrar. Den heter Äntligen måndag? och jag tror att jag kan få användning av endel som står där. Kanske är det att jag har tagit tag i en hel mängd måsten som gör att det nu känns lugnare och mer givande att sätta sig ner och läsa.

Och jag har hela kvällen ledig, fram till nio någon gång i alla fall, då ska jag träffa en vän.

  1. Lämna en kommentar

Kommentera

