Projekt: Ge alla böcker en chans

Häromkvällen fick jag en idé som känns lite absurd. Den går ut på att jag ska läsa de 50 första sidorna i alla böcker jag har som jag inte har läst, eller som jag inte alls minns. Sen får jag fortsätta om jag fastnat, annars kan jag ställa undan dem igen. Kanske lämna dem på nästa bokbytestillfälle. Dels har jag då möjlighet att få veta vad det är för böcker jag har (vissa vet jag inte alls hur de hamnat i min bokhylla) och dels får jag öva mig på att det är ok att börja läsa böcker. Det här gäller för övrigt till att börja med skönlitteraturen så får vi se sen.

,

  1. #1 av Roza på 6 november, 2009 - 12:47

    Det låter som en smart idé, att ge alla böcker en chans. Men det kan vara riktigt svårt emellanåt ;p

    Mysig blogg du har:)

Kommentera

