Fredag

Tjugo över ett vaknade jag och A imorse ganska förvånade över att klockan var så pass mycket, någon timma tidigare vaknade jag av att pappa ringde och frågade om jag ville fika, något förvirrad sa jag att jag skulle återkomma senare. Som vanligt när jag sovit så länge så mådde jag inte särskilt bra när jag vaknade, kände mig seg och opepp på dagen, tog mig upp och satte på kaffe. Eller var det A som satte på kaffe? Kaffe blev det i alla fall och fil med en ny sorts müsli som jag inte tyckte så mycket om, fruktmüslin slår det mesta. Jag satte mig i soffan och surfade och åt frukost, sen bestämde jag mig för att anta förslaget om fika med pappa. Antog att jag skulle må bättre om jag kom iväg på något alldagligt, alldagligheten gör mig ofta på bättre humör när allt känns väldigt meningslöst. Segade iväg alldeles för sent och kom tjugo minuter efter utsatt tid, jag blir ofta sen när jag ska träffa pappa. Vi fikade och pratade och det var allmänt trevligt, chokladkakan smakade för lite choklad och var för söt dock.

Jag passade på och köpa biobiljetter till The day the earth stod still och gå till Synsam för att få ett förtydligande över vad som kostat vad när det gäller glasögonen. Hen som hjälpte mig var trevlig och sa att det inte var några extravaganta glasögon jag köpt, hen använde inte det ordet, men menade ungefär så och jag har nu en bra lapp att lämna in till min handläggare på måndag. Har jag tur så får jag pengar för det glasögonen kostade och det skulle kännas väldigt bra.

Jag mådde bättre efter att jag ordnat det och åkte hem till K och lilla E för att äta lasange. A satt med lilla E i knät och spelade WoW när jag kom dit, det var lite kul att titta på när A förklarade de olika questen på en 3 årings nivå, men lilla E tröttnade efter ett tag och ville se på Tjorven istället. Vi satte oss i soffan och tittade på Tjorven, det var nostalgiskt och trevligt. Lasangen var mycket god. När vi ätit upp ville lilla E titta vidare på Tjorven och hen hävdade bestämt att jag inte fick sitta på soffan, men jag satt kvar och K förklarade att jag visst hade rätt att sitta där jag också. Jag tycker det är bra att lilla E är tydlig med att visa sina gränser även om de ibland kan gå till överdrift.

Jag och A åkte iväg för att gå på bion och filmen var bra. Så mycket mer än att den var bra för sin genre kan jag inte säga. Av någon outgrundlig anledning så kom mitt humör från imorse tillbaka efter bion och jag kände mig taggig, ville helst vara ifred och kände att det var jobbigt att mitt hem luktar så starkt av målar färg att jag inte kan vara där. Jag kom på att jag kunde gå hem ett par hållplatser, få frisk luft och vara själv ett tag. Det var ett bra drag och nu är jag hemma hos A och funderar på att sätta på lite te och titta på ett avsnitt Buffy.

, , ,

  1. Lämna en kommentar

Kommentera

