Det nya rummet

Att fixa iordning balkongen var verkligen en bra grej, nu tillbringar jag flera timmar där varje dag, antingen lyssnandes på P1, läsande en bok, eller så skriver jag dagbok. Jag kan även bara sitta i ”tystnad” länge. Idag började jag fundera på om jag enbart tycker att vägen som går utanför är jobbig och kom fram till att den har ett par bra saker med sig, den kopplar mig till andra människor och liv. Sen insåg jag att en spårvagn, eller tåg hade varit ännu mycket bättre. Det är intressant det här med värderingar. Det är inte så enkelt som att det bara handlar om miljö, det är något med känslan. Jag har aldrig kopplat bilar till någonting positivt, medan både spårvagnar och tåg är positiva, även om det kan vara hemska till exempel en varm sommardag utan fungerande fläktar, eller när värmen av någon anledning inte går att stänga av/sätta på. Eller knökfulla spårvagnar i rusningstrafik, när jag inget hellre vill än vara ensam i skogen. 

Jag skriver sällan här, och jag vill gärna skriva mer, men jag har svårt att bestämma mig för vilken nivå jag ska lägga texterna på. Vilka perspektiv. Jag har inte kommit fram till något. Kanske ska jag bara skriva.

  1. Lämna en kommentar

Kommentera

