Imorgon börjar praktiken

Jag är påväg i säng, ska bara skriva ett par ord här först och sedan ett par ord i den svarta dagboken, den har svarta pärmar alltså. Imorgon börjar min halvårslånga praktik som jag egentligen inte känner att jag greppar vad den kommer innebära. Vilket ju i allmänhet är svårt att göra såhär innan. Jag fick ett positivt intryck av de som arbetar där, tre stycken, och det är ungefär det jag tycker är relevant. Med trevliga kollegor så blir det allra mesta trevligt. Det första jag ska fokusera på är att katalogisera juridiska någontings böcker (publikationer, tidskrifter?), det var oändligt med förkortningar i luften när jag var där.  Förhoppningsvis så får jag lite mer grepp om det hela imorgon, eller under veckan som kommer. 

Jag är nog mer nervös över att jag har en dag i veckan för uppsatsen än jag är för praktiken som sådan. Möjligen luncherna, det småsociala med olika människor i ett hus är inte min starka sida. Får väl se det som en övning.

  1. Lämna en kommentar

Kommentera

