Bada?

Inomhus har jag varit nästan hela dagen och sysslat med sådant som att skriva ett långt mail till mamma, druckit kaffe hos Arvid, lagat mat och ätit den, men vad har jag mer gjort. Jag känner mig lugn och harmonisk, men önskar att det fanns en badsjö ungefär nere vid kvibergsfotbollsplaner, det hade varit lagom att gå en liten promenad genom skogen och hitta en sjö där. Som läget är nu så få jag antingen ta mig till Bergjö sjön. Till fots tar det kanske en timma och med spårvagn går det fortare. Men jag känner inte riktigt för att gå dit själv. Om någon hakade på så kanske det skulle vara en idé. Annars ligger de flesta sjöar ganska otillgängligt och havet tar det minst en timma att ta sig till.

Om jag flyttar så ska det stå med på listan över saker som är bra att ha inom en halvtimmes gångavstånd – vatten som är badvänligt.

  1. Lämna en kommentar

Kommentera

