Växtlighet.

Jag gick en promenad i skogen med kamera i högsta hugg. När den ställer om färgerna, kameran, så blir jag lite irriterad. Den väldigt lila blomman blev blå och ljusskiftningar förstärks och blir underligga. Det blev en aning bättre när jag ställde om till ”blixt” inställningen trots att jag inte använder blixt.

Jag har svagt av musik utan för fönstret, det är skymning och luktar av blommor utifrån. Om jag går ut på min balkong är lukten nästan för stark, men också väldigt somrig. Jag kan inte härleda vad det är som doftar dock. Ordval: doft/lukt. Det är inte riktigt behagligt, men är en blomdoft ändå. Nåja, jag säger att det luktar sommar. Och jag funderar på om min kaprifol kommer få några blommor i år – den får små knoppar, men de verkar dö innan det händer något mer. Kanske om jag är noggrannare med att vattna. Klematisen har många småsmå knoppar nu så där blir det nog en massa lilablå blommor snart, den har sträckt sig en bra bit på balkongräcket och hela balkongen är så mycket trevligare nu. Jag kan ställa mig där ute och känna hur jag slappnar av när jag kommer hem och är uppe i varv.

Växter är bra för nunärvaron.

, ,

  1. Lämna en kommentar

Kommentera

