Nattuggla

Det började med att jag var arg, så skrev jag av mig, sen tog jag ett bad och så satte jag mig vid köksbordet. Tog en av böckerna från köksbokhylldan det blev Simtag och jag hade inte tänkte börja läsa den riktigt, men så gjorde jag det ändå. Och jag flöt liksom in i språket och noterade nya saker jämfört med förra gången, för nästan ett år sedan. Mer detaljer och jag tog en öl ur kylskåpet för att göra Anneli sällskap, för att öl plötsligt kändes som ett bra sällskap till boken. En folköl som gjorde kinderna varma.

Då blev jag sugen på att skriva några rader. Men möttes av ett samtal på facebook, chatten där. Om hur folk är fast i tänket och inte ser. Om hur promiskuösa kvinnor inte respekteras, om hur de faktiskt får förstå att vettiga män inte intresserar sig för sådana… och så tipsade jag om The Ethical Slut och så småpratade vi vidare om småsaker.

Och nu är klockan snart tre och klockan sju imorgon bitti har jag tvättid. Det är bra om jag tvättar, om inte alla, så i alla fall några kläder. Det är bra att ha något rent att sätta på sig, ibland. Men det är även bra med sömn, jag vet inte vad som är viktigast. Det går ju även att tvätta upp lite underkläder och en kjol, i handfatet också. Och en skjorta, eller tröja.

Jag vill ha nya badkläder.

, , ,

  1. Lämna en kommentar

Kommentera

