femminutersinlägg

Egentligen är det inte så bra att skriva under stress, tänker jag, och sriver i alla fall. Jag bör gå ut genom dörren om ungefär sex minuter och nog hinner jag skriva något litet då? Det är spännande med känslan av att verkligenverkligen vilja skriva något, och göra det – trots att det inte är något konkret som jag vill få fram. De stora stressande grejerna som den här helgen skulle vara fylld av blev inte av, det ena ställdes in och de andra hoppade jag över att åka till, på grund av att det kändes mer stressande än något annat.

Och nu har det plötsligt blivit så att söndagen, den dag då jag skulle mest bara kunna ta det lugnt, blev uppbokad istället. Från nu strax till ikväll. Men jag börjar fundera på att hoppa över kvällsplanen som var en teaterföreställning och istället åka hem och sätta mig på balkongen, om det är tillräckligt varmt, och läsa en bok och skriva. Det lutar nog åt det, jag behöver lugnet. Och jag behöver öva mig på att vara ok med att välja lugnet trots att trevliga andra aktiviteter står itll buds.

Nu är det dags att sätta på sig skorna!

  1. Lämna en kommentar

Kommentera

