Att lägga ifrån sig en bok innan den är utläst

Det är något jag övar mig på. Boken om medberoende som jag höll på att läsa, bestämde jag mig imorse för att inte läsa ut – jag kände inte att den hade så mycket mer att komma med. Jag hade förstått poängen och behövde inte läsa samma sak om och om igen för att övertygas. Och det blev lite för mycket gud och högre makter för min smak. Kontentan är att boken gav mig en påminnelse om att jag har rätt att engagera mig i mig själv och ta vara på mig själv i första hand och att andra inte behöver uppfostras/tas om hand.

Så jag tog Drömjobbet – så här gör du för att få det istället. En bok som jag tvekade att ta eftersom den kändes lite onödigt käck, men som jag efter lite bläddrande ändå kom fram till att jag kunde få ut något av. Och som föregående inlägg visar har jag redan fått ut något litet av den. Känslan kvarstår att den är en aning för glättig i tonen, men det går nog att finna endel vettigt där i alla fall. Om inte annat så är det bra för mig att fokusera på jobb och möjligheter.

Apropå jobb och möjligheter så har jag ”hittat” en mentor, en bibliotekarie som är vän till vänner och som erbjöd sig att vara min mentor. Det känns trevligt och bra. Vi ska ses nästa vecka.

  1. Lämna en kommentar

Kommentera

