Oj

Jag tog med mig en bok häromdagen Drömjobbet – så här gör du för att få det trots att jag tyckte att den såg lite för käck ut. Och nu på morgonen så har jag sysselsatt mig med en övning i boken som går ut på att skriva sin tidslinje. Egentligen från födseln, men jag nöjde mig med från gymnasiet då jag kände att jag inte ville lägga ner tid på alla upp och nergångar under skoltiden, jag känner till dem rätt väl.

Och först började jag och försökte pricka in viktiga händelser, jobb, studier, folk, platser, men det gick inte ihop jag insåg att jag blandar ihop vilket år det var vad hände så jag började från början. Tog mitt cv och fyllde först i alla arbeten och praktikplatser, sen alla studier och alla ställen jag bott på. Och det blev tätt. Jag lät varje år vara två cm på pappret och det är lite svårt att få grepp om vad som hände när ändå. Och en kurva för hur jag mådde under tiden är det inte lätt att få till. Och då fick jag för mig att räkna hur många platser jag bott på och hur många sysselsättningar jag haft.

Det visade sig att jag har flyttat nio gånger och sysselsatt mig med 16 olika saker, arbeten, studier och praktikplatser. På tio år. Och jag har självuppfattnignen att jag gör alldeles för lite och är oengagerad. Att jag inte haft så särskilt många jobb och att jag borde skärpa mig. Att de flesta andra gjort mycket mer än mig. Jag tänker nu att det kanske inte stämmer.

  1. Lämna en kommentar

Kommentera

