mormorsboken och LCHF-kost

Jag har börjat läsa Min mormors historia och så har jag läst ut en bok av Annika Dahlqvist om LCHF-kost, Doktor Dahlqvists guide till bättre hälsa och viktkontroll och förutom att jag stör mig på amerikanska förkortningar, att boken känns lite för ”överrygande” så tycker jag att det är intressant. Jag har länge funderat på om ”man blir fet av fett”-sanningen stämmer och testade något liknande förra året och mådde bättre + gick ner i vikt. Jag är allergisk för bantning, och vill inte haka upp mig på mat/viktfokus, men behöver gå ner i vikt om inte annat så för att få lättare att röra på mig. Om lite kolhydrater och mycket fett funkar, om jag mår bra av det, så ska jag köra vidare på det.

Mormorsboken har jag bara precis hunnit börja på, jag har läst Birgitta Stenbergs berättelse om sin mormor, den var ganska fiktiv och jag gillade den! I hennes mormorsberättelse så hade mormorn en tresam relation som i och för sig gick fel, men som var fin så länge den varade.

, , ,

  1. Lämna en kommentar

Kommentera

