mellanlandar

Jag är bara i Göteborg över helgen och jag har tillbringat stora delar av den hos grannarna på andra sidan, läsandes Ekonomihandboken och provat likörer. Fast det blev bara en likör och en päron-något. Det var ganska gott. Ekomihandboken var fullständigt tråkig de första kanske 20 sidorna, sen kom den igång och blev bra och jag skulle velat placera något annat kapitel först. Gissar att många läsare ger upp vid otaliga sidor om nationell ekonomi, det gick rundgång på orden. Sen blev boken mer tydligt politisk och då var det lättare att hänga med. Intressant också. Har nu sett att det finns en nyare upplaga, vilket jag hela tiden tänkt att jag skulle vilja ha, men samtidigt känns det dumt att börja från början nu när jag läst en sisådär 150 sidor. Läser nog vidare och tar den uppdaterade upplagan vid ett senare tillfälle, har jag tur så kommer det en än mer uppdaterad upplaga sen.

Nu sitter jag här vid datorn och väntar på att hennan ska ”verka” klart i håret, det är ganska rastlösande. Vill inte sitta i soffan med hennan och har då inte så mycket mer att göra än att sitta här och vänta. Får skölja ur det snrat dock.

Imorgon bitti, tjugo över sju, åker jag till Malmö!

  1. Lämna en kommentar

Kommentera

