Efter en dag i Borås

Idag var jag i Borås på det tredje uppsatsseminariet och även om jag inte känner mig så mycket klokare på hur vi ska fortsätta så kändes den respons vi fick som att vi är på rätt väg och att det kommer kännas bättre efter att i fått den skriftliga respons som vi ska få innan veckan är slut.

Vi hade en av deltagarna med oss på skype från Prag och det kändes praktiskt att det fungerade så bra med hela gruppen. Och alla uppsatser känns intressanta, jag är nyfiken på hur dom kommer utvecklas och det känns roligt att gruppen är så bra. Genusteori och diskursanalys har jag ju redan ganska bra koll på och intresserar mig för så dom två uppsatserna som använder det är jag riktigt nyfiken på. Och en ska skriva om bibliotek 2.0, vilket känns roligt. Jag har själv lånat en bok om det precis nyligen och funderar lite på hur jag tänker kring det hela.

Jag gillar att göra biblioteken mer tillgängliga på nätet genom olika sociala media, men samtidigt håller jag själv på att försöka ”avgifta” mig från överdriven användning av Internet.  Det handlar mest om att jag vill göra mer annat. Också. Och det har gått ganska bra. Nu har dock snacket om bibliotek 2.0 och flera frågor kring mitt projekt att försöka göra det mer lättöverskådligt vad som händer på biblioteken i Göteborg gjort att jag börjat bli sugen på att göra mer igen. Frågan är då på vilken nivå, hur mycket tid jag vill lägga på det.

, , , , , ,

  1. Lämna en kommentar

Kommentera

