Bad och sen bok

Som vanligt så är jag grymt sugen på att lägga mig i ett bad och bara slappna av en stund. Så det tänkte jag göra snart, sen ska jag sätta mig i soffan och läsa ingen grekisk gud precis av Katarina Kieri, jag minns att jag verkligen tyckte om Dansar Elias, Nej! för att någonting i hur relationerna beskrivs är annorlunda och bättre än i dom flesta andra böcker, jag kan dock inte sätta fingret på vad.

På spårvagnen hem förut så läste jag första kapitlet i ingen grekisk gud, precis och jag fick en stark känsla av att även denna bok har det.

Idag klagade jag lite på att jag har så många böcker hemma och att jag alltid blir sugen på att låna minst en bok till varje gång jag jobbar på ett bibliotek och då går där i hyllorna och sätter upp böcker, det är alltid någon som lockar. Ibland blir jag sugen på grund av någon recension, eller för att jag vill läsa in mig på ett ämne. Men, böckerna bärs hem och sedan ligger dom i olika högar och stressar mer än något annat. Så, min plan var att bära tillbaka dom 18 böcker som jag har hemma och försöka dra ner på lånefrekvensen något så att jag faktiskt kan läsa det jag lånar. Jag läser inte snabbt och vill inte heller börja göra det och 18 böcker (+4 att hämta) är inte rimligt inom loppet av tre veckor och inte ens om jag kan låna om samtliga böcker flera gånger så är det rimligt. Jag behöver ett system för att skriva upp dom böcker som lockar mig istället.

Nåja, jag pratade alltså om det där och sedan går jag hem med ytterligare en bok, den som jag planerar att ägna kvällen till att läsa. Det kan verka lite konstigt, men ungdomsromaner är en genre som gillar och som jag läser ut snabbt. Det är också en genre som kan få mig att komma in i en läs-period och jag är verkligen sugen på att komma in i en sådan. Så, därför lånade jag den här boken i alla fall.

, , , ,

  1. Lämna en kommentar

Kommentera

