Queera boktips

Jag har frågat andra om deras bästa hbtq-böcker och här kommer en lista (jag fyller på om det kommer fler tips) jag har även lagt till några av mina egna favoriter.

, , , ,

  1. #1 av Sara Wickenberg på 12 maj, 2010 - 10:32

    Du och jag, Marie Curie har jag ett extra ex av som jag kan skänka bort till någon ”behövande”. Känner författaren. :) Det kom ju en uppföljare till den också som jag egentligen tyckte mer om (som jag minns det såhär i efterhand) men jag minns inte vad den heter.

    • #2 av elin på 13 maj, 2010 - 1:17

      Erik Dahlbergsgatan 30 heter den och jag gillade den också, fast Du och jag, Marie Curie gillade jag mer – som jag minns det ;)
      Jag tar gärna det extra exet :)

      • #3 av Sara Wickenberg på 13 maj, 2010 - 8:37

        Visst får du det. Så kan jag få tillbaka den andra boken vid samma tillfälle. :)

  2. #4 av Sara Wickenberg på 23 maj, 2010 - 9:16

    Tråkigt nog visade sig två av de böcker på listan som jag var intresserad av att köpa (Det jag inte säger och Henrietta är min hemlighet) vara helt slut hos alla förlag. Simtag fanns däremot, så den har jag beställt.

    Jag kom att tänka på en annan bok som jag läste i tonåren. Jag har för mig att den hette Månen i brunnen, men det kan vara fel. Handlade om en tjej som hette Lill, men det fanns en bihistoria om mytologins Lilith, som jag minns det. Jag har tänkt mycket på den boken efteråt, men inte lyckats hitta den. Någon som känner igen det? (Blev påmind om det då jag blivit lite förtjust i en tjej som heter Lilith…)

    • #5 av elin på 24 maj, 2010 - 10:01

      Båda finns på biblioteket iaf, men synd att dom inte går att köpa.

      Efter lite sökande hit och dit så har jag hittat att boken du läste nog hette månbrunnen http://www.melberg.info/manbrunnen.htm :)

      • #6 av Sara Wickenberg på 24 maj, 2010 - 11:47

        Åh, tack! Ja, så hette den ju.
        Dags för ett besök till biblioteket, alltså. :)

Kommentera

