Beautiful blogger

Jag har blivit nominerad till ”beautiful blogger” av bibliotekarien läser. det gör mig glad, särskilt som jag skriver så väldigt sällan att det är svårt att tro att någon alls läser det jag skriver. Tack så mycket!

motiveringen lyder:

Elin och jag har jobbat ihop på G. bibliotek. Bloggen uppdateras inte så ofta, men jag läser den alltid.

Nu får jag lust att skriva lite oftare :)

När man får en Beautiful Blogger award ska man:

  • kopiera in awardbilden i din blogg för att visa att du har fått den
  • tacka och länka till den som nominerade dig
  • nominera sju andra bloggare och länka till dem
  • berätta sju intressanta saker om dig själv

Vi som aldrig sa sexist för att dom skriver bra och genomtänkta texter med feministisk analys. Läs!

Möjlighetsdagen är fantastisk, uppdateras inte så ofta, men när den uppdateras så blir jag nästan alltid inspirerad. Sprider glädje och hopp!

Bokhora behöver väl knappast någon ytterligare presentation.  De skriver smart och bra om böcker och har etablerat en stor läsekrets. Det är inspirerande att läsa, det enda problemet är att den uppdateras lite för ofta. Jag hinner inte med.

Trollhare skriver intressant om det mesta, jag läser bara ibland, men tycker alltid att det är intressant. Om transexualitet och alternativa relationer. Me like!

Kortedala och Gamlestadens biblioteksblogg jag är numera med och skriver på den bloggen, men jag vill lyfta fram den, särskilt som bokförmedlare så är den bra. Och den uppdateras ofta.

Barnboksnätets blogg barn- och ungdomsboksförfattare och illustratörer skriver och jag gillar särskilt när dom tex skriver om skrivprocessen. Värd att kolla med jämna mellanrum!

Fler kan jag faktiskt inte tipsa om då jag inte läser så fasligt många bloggar.  Får väl uppdatera här om jag kommer på fler.

Sju intressanta saker om mig

  • När jag var liten så lyssnade vi på Queen, Rolling Stones, Peps Persson, Dire Strates, Eurytmics, Hola bandoola band och Bruce Springsteen hemma – och nu har jag fixat en spellista med de artisterna – trevligt :)
  • Jag praktiserar relationsanarki och skriver bland annat med utgångspunkt om det här.
  • Jag drömmer om att skriva en fackbok om relationer och en skönlitterär bok även den om relationer. Boken jag saknar.
  • När jag var liten lekte jag att jag var Miominmio (jag trodde att han hette alltihop som ett namn) och då hade jag ett förkläde som mantel och sprang omkring på berget utanför där vi bodde.
  • Jag är uppvuxen i Hammarkullen och pratar om det som min hemby.
  • Ibland har jag social fobi – ibland är jag hur social som helst
  • Jag tycker om böcker, som form, lukt, att ta på – älskar mina bokhyllor och jag tycker om teknik och skulle gärna ha en läsplatta.

  1. Lämna en kommentar

Kommentera

