En liten gnutta sol!

Den här veckan började med två jobbiga dagar. I måndags tog allting tre gånger så lång tid som jag hade planerat och så fick jag, precis när jag kände mig hopplöst orkeslös och stressad, fem brev med olika typer av krav på mig. Det blev lite för mycket, som tur var hade jag en middag inplanerad på kvällen tillsammans med en vän jag  inte träffat på länge. Det var väldigt bra att bara komma iväg och göra något annat. Något jobb blev det dock inte sökt.

Igår började på ungefär samma vis, tiden rusar iväg, eller det handlar kanske snarare om att jag är lika snabb som en snigel? Ute regnade det ordentligt och dagsplanen var att lämna tillbaka en nyckel på Gamlestadens bibliotek och att anmäla mig som arbetssökande på arbetsförmedlingen för att sedan åka till Zeppelin och plugga. När jag klev ut från arbetsförmedlingen så märkte jag plötsligt att jag inte hade någon ryggsäck på mig så jag vände in igen för att se om jag glömt den där inne trots att det egentligen var rätt orimligt då jag inte satt mig ner eller så och inte brukar ta av  mig ryggsäcken när jag står upp. I ryggsäcken hade jag min personliga dagbok och en studiedagbok och tankarna började gå igenom alla platser jag varit på och om det i alla fall var så att personen som eventuellt hittade min personliga dagbok inte skulle kunna koppla den till mig. Det mest frustrerande var faktiskt inte att jag är personlig för min egen del utan att där står saker om andra som de nog inte vill ska bli allmänt känt.

Jag kom efter ett tag fram till att det förhoppningsvis var så att jag inte fått med mig ryggsäcken alls och så åkte jag hem igen. Ryggsäcken låg på hallgolvet, hemmet var höljt i dunkel och jag var hungrig utan att ha någon vettig mat hemma. Dessutom hade jag börjat få ont i magen på ett sätt som kändes lite likt operationsontet så jag oroade mig kring det. Fy, vilken dag. Avslutade den hos en granne med att laga mat vilket var det bästa tänkbara då jag ofta mår bra då jag gör praktiska ting.

I natt sov jag åtta timmar och nu ska det väl gå bra att fokusera. Målet är att få till problemformulering – teori – frågeställing i uppsatsen idag. Vi fick förslaget att lägga teorin tidigt och det är nog bra. Om en halvtimma har jag studiedejt. Idag ska fokuset vara med mig!

, , ,

  1. Lämna en kommentar

Kommentera

