Uppsats vs Ronja

Vid frukosten hörde jag att Lena Nyman är död och ville hitta klippet från Ronja där hon sjunger vargsången, det gick inte så bra. Istället hittade jag klippet från då Mattis har fångat Birk och när Ronja försvarar den senare och det hela slutar med att Mattis säger att han inte har något barn. Och oj vad berörd jag blev, satt här med tårar rinnande och starka känslor. Funderar på om det mest av allt handlar om nostalgi, eller om det även är annat. Det är en stark scen och vad är det den slår an hos mig?

(3.20 in kommer det som fick mig att gråta..)

Nu har jag som plan att sluta titta på Ronja-klipp och övergå till att fokusera på uppsatsen igen. Igår fick jag till en bättre problemformulering och ett par hypoteser, vilket kändes väldigt bra. Idag ska jag fokusera i första hand på vilka korstabeller vi ska lägga mest krut på och sedan reda ut i röran kring tidigare forskning och offentliga dokument.

Det jag helst skulle vilja göra är dock att sätta mig i soffan och läsa i Arbetssamhället, men det får vänta tills ikväll.

, , , ,

  1. Lämna en kommentar

Kommentera

