Var ligger problemet egentligen?

Tankarna som startade någonstans då jag skrev det här har vidareutvecklats och utifrån ett par samtal på senaste tiden så har jag bestämt mig för att helt enkelt säga upp mig från möjligheten att få lönebidrag, eller specialhjälp för den delen. Jag har insett att det stjälper mig snarare än hjälper mig.

Det beror på ett par saker, dels så blir jag behandlad som att jag behöver något mer hjälp än vad jag känner att jag behöver och då känner jag mig nedvärderad. Dels så grundar sig hela den hjälpen jag kan få på att jag inte skulle vara fullt funktionsduglig och det gör att jag till viss del har känt att jag behövt bevisa att det är så, väldigt kontraproduktivt. Och sist men inte alls minst så vill jag inte bli presenterad för en arbetsplats som någon i behov av hjälp och stöd. Om det är något som gör att jag blir i behov av hjälp och stöd så är det att bli bemött som att jag behöver det.

Så, imorgon ska jag maila och säga upp mig och sedan kasta mig ut i normaliteten. Min nya inställningen är att istället för att hoppa på möjligheten att få specialhjälp så ska jag arbeta för rätten att vara olika på arbetsplatser. Om det inte är ok att vara som jag är på en vanlig arbetsplats, ja då är det något väldigt galet med arbetsplatsen i fråga.

  1. Lämna en kommentar

Kommentera

